عاجل
الإثنين 17 يونيو 2024 الموافق 11 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد العوضي يشوق جمهوره لمسابقة جديدة: يا ترى المسابقة الجاية على إيه

أحمد العوضي _ أرشيفية
أحمد العوضي _ أرشيفية

مسابقة أحمد العوضي الجديدة.. شوق الفنان أحمد العوضي، جمهوره لمسابقة جديدة للمرة الثالثة، وذلك بعد أن تفاعل متابعيه لمسابقاته السابقة.

تحيا مصر

أحمد العوضي يستعد لإطلاق مسابقة جديدة 

وكتب أحمد العوضي عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك قائلًا: يا ترى المسابقة الجاية على إيه.

صاحب واقعة كشري التحرير يفتح النار على أحمد العوضي 

من جانبه، فتح صاحب واقعة كشري التحرير خلال لقائه بموقع تحيا مصر النار على أحمد العوضي قائلًا: أحمد العوضي ساعدني وكل حاجة وكتر خيره لكن طلع وقال أنا مش ندمان على أي حاجة عملتها غير ندمي على مساعدتي، ليه يعني أنا ربنا قدرلي إن اتشهر، أنا ربنا شهرني أه اي المشكلة، طالع يقول أن ساعدته كتر خيره بيقولي اني استغليت التريند غلط استغليته غلط ازاي معلش.

تصريحات أحمد العوضي 

وأضاف، مهما كان أي حد يقابلني في الشارع يقولي الفنان أحمد العوضي أقوله أيوة عزمني أحلى عزومة وبرد في ضهره أحلى رد، فمينفعش يطلع يقول أنا ندمت في اليوم اللي شوفته فيه، الموضوع اللي حصلي ده لو مكنش حقيقي كنت هروح في داهية، وأنا معايا رقمه هو عزمني عزومة وخلاص لكن مخدتش منه حاجة أكتر من كدة واللي يقولك غير كدة كداب.

واختتم صاحب واقعة كشري التحرير حديثه قائلًا، هو أحسن الناس وقابلني أحلى مقابلة لكنه جايب ناس تصور المفروض اللي يعزم حد ده وعايز يساعده يكون في الدرا وبينه وبين الشخص مش يجيب ناس تصورني.

اقرأ أيضًا.. 

عابد عناني عن مشاركته في مسلسل الحشاشين: منتظر العمل دا من السنة اللي فاتت 

مسلسلات رمضان 2024.. عابد عناني يكشف عن تفاصيل شخصيته في الحشاشين

هذا وقال أحمد العوضي خلال لقائه ببرنامج حبر سري: أنا اتعاملت مع الموقف إن حد اتهان على الملأ فحبيت أرد كرامته على الملأ، ومليش علاقة إيه اللي حصل بعد كدا، وهو معيش رقمي عشان يكلمني تاني، وأنا لا أندم على أي شيء عملته.

وقال أحمد العوضي: الخلط بين الحقيقة والتمثيل كان قلة خبرة مني، خصوصا أن المسلسل دا كان فتحة الخير عليا، وربنا كان حليف النجاح فيه، بس مكنتش حابب أطلع أني بتخان، ولكن لما عمرو ياسين كلمني في التلفون أقنعني، والحمد لله ربنا كرمني.. ولو اتعرض عليا دور هتضرب فيه مش هوافق، وعادي أعمل شخصية حد مش شجاع.

وتابع أحمد العوضي عن مهنته، الخلط بين الحقيقة والتمثيل كان قلة خبرة مني، خصوصا أن المسلسل دا كان فتحة الخير عليا، وربنا كان حليف النجاح فيه، بس مكنتش حابب أطلع أني بتخان، ولكن لما عمرو ياسين كلمني في التلفون أقنعني، والحمد لله ربنا كرمني.. ولو اتعرض عليا دور هتضرب فيه مش هوافق، وعادي أعمل شخصية حد مش شجاع.

واستطرد، مفيش مبرر يخلي راجل يعرف على مراته واحدة لأن أنت لو مش مبسوط معاها طلقها، هو الراجل يملك ايه غير هيبته والست تملك ايه غير احترامها ، هو دا اللي بيميز راجل عن راجل وست عن ست ، والنهاردة الراجل دا مش مبسوط طلق بس متخونش.

تابع موقع تحيا مصر علي