عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هنا شيحة: مشاكلنا كلها بتبدأ من عدم التواصل الصحيح والحب محتاج تقدير وتفاهم

هنا شيحة
هنا شيحة

حرصت الفنانة هنا شيحة للترويج للمرة الثانية لـ حكاية ما تيجي نشوف التي تأتي ضمن حكايات مسلسل 55 مشكلة حب، وذلك بالتزامن مع  إعادة عرضها على منصة واتش ات الرقمية.

تحيا مصر

هنا شيحة: لازم تختار شريكك كل يوم من أول وجديد

ونشرت هنا شيحة بوستر مسلسل ما تيجي نشوف عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، قائلة: "ما تيجي نشوف" البوست ده شكر خاص من قلبي لكل الجمهور والمحبين اللي شافوا المسلسل وحسوا قد ايه بناقش موضوع حقيقي ومهم.

وتابعت حديثها، قائلة: العلاقات الانسانيه لازم يبقي ليها حدود معروفه علشان تكمل وتزدهر الحب محتاج تقدير وتفاهم ومشاركه واخلاص .. مشاكلنا كلها بتبدأ من عدم التواصل الصحيح .. وانك تختار شريكك كل يوم من اول وجديد .. شكرا لكل الدعم شكرا لكل الحب شكرا لكل اللي تعب في التصوير علشان المسلسل يخرج بالصورة اللي شفتوها.

تفاصيل حكاية ما تيجي نشوف

وتعد حكاية ما تيجي نشوف من بطولة النجوم هنا شيحة، نبيل عيسى، إسلام جمال، طارق صبري، أحمد جمال سعيد، نهى عابدين، ملك قورة، وغيرهم، والعمل من تأليف عمرو محمود ياسين، وإخراج محمد الخبيري، وحققت الحكاية نجاحات كبيرة خلال فترة عرضها على شاشة قنوات أون، ورصدت مشكلة دخول الشك في العلاقات سواء الزوجية أو علاقات الصداقة، وما يمكن أن تتسبب به من تدمير هذه العلاقة بشكل نهائي، ولكن الذي يربطهم الحب لا يتدمرون بسهولة.

هنا شيحة والقضية الفلسطينية

من ناحية أخرى، كانت قد علقت هنا شيحة على الأحداث الفلسطينية وما يحدث في غزة بكلمات مؤثرة، حيث قالت: مش بعرف أنام من المناظر المرعبة اللي بنشوفها كل يوم واللي محدش يتمنى يكون في مكان الشعب ده ولا الأمهات دي ولا الأطفال دول، ومجرد التخيل إنك مكانهم مؤلم جدا وفيه قهر، التفكير في كيفية مساعدتهم، إننا نفضل نتكلم عن الموضوع نفضل ننشر ونساند بكل الطرق الممكنة، اللي يقدر يساعد بدوا بهدوم أو بأي حاجة هتفيد الناس، الناس بقت معدمة، الناس بقوا عايشين في الشارع، وفي مليون طريقة نقدر نساعد بيها ومليون مؤسسة.

تابع موقع تحيا مصر علي