عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

برومو فيلم الإسكندراني بطولة أحمد العوضي يحقق 5 ملايين مشاهدة

كواليس فيلم الإسكندراني
كواليس فيلم الإسكندراني _ أرشيفية

لاقى برومو فيلم الإسكندراني بطولة الفنان أحمد العوضي، المقرر عرضه يوم 4 يناير المقبل 2024 تفاعل واسع، حيث وصل 5 ملايين مشاهدة عقب طرحه بـ 4 ساعات فقط.

تحيا مصر

أبطال فيلم الإسكندراني 

فيلم الإسكندرانى تأليف أسامة أنور عكاشة وإخراج خالد يوسف وبطولة أحمد العوضى، زينة، حسين فهمى، بيومى فؤاد، صلاح عبد الله، محمود حافظ، خالد سرحان، انتصار، محمد رضوان، محمود الليثى وعدد آخر من الفنانين، تصوير سامح سليم ديكور أحمد عباس ملابس مونيا فتح الباب مونتاج عمرو عاكف.

صاحب واقعة كشري التحرير يهاجم أحمد العوضي 

على الصعيد الآخر، هاجم صاحب واقعة كشري التحرير خلال لقائه بموقع تحيا مصر أحمد العوضي قائلًا: أحمد العوضي ساعدني وكل حاجة وكتر خيره لكن طلع وقال أنا مش ندمان على أي حاجة عملتها غير ندمي على مساعدتي، ليه يعني أنا ربنا قدرلي إن اتشهر، أنا ربنا شهرني أه اي المشكلة، طالع يقول أن ساعدته كتر خيره بيقولي اني استغليت التريند غلط استغليته غلط ازاي معلش.

أقرأ أيضًا.. 

إلهام شاهين عن ردود الفعل على مسلسل الفريدو: وصلني كم إشادة طلعتني السماء 

إلهام شاهين توجه رسالة لأسر مريض الزهايمر: اتقوا ربنا وعاملوهم بالحسنى


وأضاف، مهما كان أي حد يقابلني في الشارع يقولي الفنان أحمد العوضي أقوله أيوة عزمني أحلى عزومة وبرد في ضهره أحلى رد، فمينفعش يطلع يقول أنا ندمت في اليوم اللي شوفته فيه، الموضوع اللي حصلي ده لو مكنش حقيقي كنت هروح في داهية، وأنا معايا رقمه هو عزمني عزومة وخلاص لكن مخدتش منه حاجة أكتر من كدة واللي يقولك غير كدة كداب.

واختتم صاحب واقعة كشري التحرير حديثه قائلًا، هو أحسن الناس وقابلني أحلى مقابلة لكنه جايب ناس تصور المفروض اللي يعزم حد ده وعايز يساعده يكون في الدرا وبينه وبين الشخص مش يجيب ناس تصورني.

أحمد العوضي في برنامج حبر سري

وقال أحمد العوضي خلال لقائه ببرنامج حبر سري: أنا اتعاملت مع الموقف إن حد اتهان على الملأ فحبيت أرد كرامته على الملأ، ومليش علاقة إيه اللي حصل بعد كدا، وهو معيش رقمي عشان يكلمني تاني، وأنا لا أندم على أي شيء عملته.

وقال أحمد العوضي: الخلط بين الحقيقة والتمثيل كان قلة خبرة مني، خصوصا أن المسلسل دا كان فتحة الخير عليا، وربنا كان حليف النجاح فيه، بس مكنتش حابب أطلع أني بتخان، ولكن لما عمرو ياسين كلمني في التلفون أقنعني، والحمد لله ربنا كرمني.. ولو اتعرض عليا دور هتضرب فيه مش هوافق، وعادي أعمل شخصية حد مش شجاع.

تصريحات أحمد العوضي 

وتابع أحمد العوضي عن مهنته، الخلط بين الحقيقة والتمثيل كان قلة خبرة مني، خصوصا أن المسلسل دا كان فتحة الخير عليا، وربنا كان حليف النجاح فيه، بس مكنتش حابب أطلع أني بتخان، ولكن لما عمرو ياسين كلمني في التلفون أقنعني، والحمد لله ربنا كرمني.. ولو اتعرض عليا دور هتضرب فيه مش هوافق، وعادي أعمل شخصية حد مش شجاع.

تابع موقع تحيا مصر علي