عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خالته خلصت عليه.. والد ضحية بني سويف: بدل مايودني المقابر أنا اللي وديته|فيديو

أسرة الطفل إسلام
أسرة الطفل إسلام ضحية خالته في بني سويف

كواليس وتفاصيل مقتل الطفل إسلام ضحية بني سويف، بعدما أنهت خالته حياتها قتلا داخل منزله، ويرصد موقع تحيا مصر كواليس وتطورات واقعة بني سويف.

القصة الكاملة لـ مقتل طفل بني سويف

وقال والد طفل بني سويف لـ موقع تحيا مصر، المتهمة طلبت مننا فلوس قبل الجريمة بيوم وعملت لنا شاي وقعدت تهرج وتبوس دماغي طيب أيه الخلافات بيني وبينها مش فاهم أنا، مفيش أي خلافات بينها وبينا ولا أي حاجة من الكلام ده وهو إسلام اللي طلعت بيه من الدنيا بدل ما يشلني أشيله أنا.

وتابع والد طفل بني سويف، أنا من محافظة الغربية واتجوزت من 8 سنوات وأخدت مراتي عن حب وأتجوزتها وقعدت معاها في بلدها في بني سويف وسط ناس غلابة وطيبين واشتغلت هنا، وكل الناس عارفني من شغلي لبيتي ومن بيتي لشغلي، وكله عارف وكان بيدور معايا على الولد.

والد طفل بني سويف: ده يرضى ربنا تعمل في ابن اختها كدة

واستكمل والد طفل بني سويف، أنا رجعت من الشل أدور على الولد والناس قالولي شوفناها وهي وشها متعور وشعرها منكوش، ومتعرفش حاجة في أهناسيا ولازم أمها تمشي معاها في كل حتة، لكن هي خدت الولد خلصت عليه ورميته في بيتها وسرقت فلوس من عند أمها، وهي طبيعية جدا وفي كامل وعيها.

وقالت والدة طفل بني سويف، أختي الصغيرة هي اللي قتلتها وهي قالت قدام الناس كلها كان بيني وبينها خلافات وأنا مفيش بيني وبينها اي خلافات لكن هي طلعت حجة عشان تخلص من ده، وهي هددتني من كام شهر عشان كنا بنتخانق أنا وهي عشان متغاظة وقالتلي معاكي أرضك وجوزك بيشتغل اشمعنى انتي.

والدة ضحية بني سويف، اختي هددتني بـ دبح ابني قبل كدة

وقال والد طفل بني سويف، أنا شكيت في خالته لأنها اختفت هي كمان في نفس الوقت، وروحت ابص على بيتها من الشباك قالولي احنا هندخل ونرجع نقولك لو جوا ماشي، ولما دخلوا خرج واحد منهم قالي ابنك مدبوح جوا، ورجعت جري وشوفته ولو كنت شوفتها كنت خلصت عليها، ولما دخلت لقيت دم ابني في كل حتة.

وكانت أجهزة وزارة الداخلية بمديرية أمن بني سويف كشفت ملابسات وكواليس العثور على جثة طفل بالغ من العمر 7 أعوام مذبوحا في قرية شرهي التابعة لمركز إهناسيا غرب محافظة بني سويف حيث شكلت أجهزة أمن بني سويف فريق بحث لكشف ملابسات الواقعة وأسبابها.

القصة الكاملة لمقتل طفل بني سويف

تلقت الأجهزة الأمنية بمديرية أمن بني سويف، إخطارا من غرفة عمليات النجدة، تضمن ورود بلاغا من الأهالي بقرية شرهي التابعة لمجلس قروي النويرة بمركز إهناسيا، أفاد العثور على جثة طفل 7 أعوام، وبه جرح قطعي في الرقبة، وانتقلت أجهزة المباحث في بني سويف لكشف ملابسات الواقعة.

وتبين من التحريات والفحص والمعاينة أن وراء ارتكاب الواقعة، خالة الطفل المجني عليه بالغة من العمر 27 عاما، بسبب خلافات بينها وبين والدة الطفل وعقب تقنين الإجراءات القت أجهزة مباحث بني سويف القبض على المتهمة وبمواجهته اعترفت بارتكابها الواقعة تفصيليا.

حيث قررت المتهمة بقتل طفل بني سويف، أنها استدرجته إلى منزلها أثناء لهوه في الشارع أمام المنزل، وقامت بذبحه بسكين المطبخ انتقاما من شقيقتها والدة المجني عليه بسبب الخلافات العائلية بينهما ثم قامت بالتخلص من الجثة.

تابع موقع تحيا مصر علي