عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أذى نفسي.. طليقة مسلم تكشف السر وراء انفصالهما

مسلسل وطليقته _ أرشيفية
مسلسل وطليقته _ أرشيفية

كشفت ميكا الغداد طليقة مطرب المهرجانات مسلم السر وراء انفصالها عبر حسابها، وذلك عبر خاصية ستوري على حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام.

تحيا مصر

أول تعليق من طليقة مسلم على انفصالهما

وكتبت طليقة مسلم: ممكن كفاية .. كفاية بجد، كفاية كلام يضايق كفاية تدخل بطريقة تعصب، وكفاية أشاعات وحاجات مش صح اصلا نهائی ،انا ولا حد اتجوز عليا ولا سبنا بعض عشان عيد ميلاد كفاية تخاریف ،انا وهو محصلش بينا نصيب لأسباب تخصنا وربنا يكرم كل واحد فينا بكل احترام فياريت كفاية كلام يدايق ، وشكرا طبعا لكل حد قال كلمة كويسة وكان محترم.

سبب انفصال مسلم وزوجته 

وأضافت، محدش هايفهم كم الأذي النفسي اللي انا أتعرضت له.

وكان أعلن مسلم عبر خاصية ستوري عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام انفصالهما قائلًا: الحمدلله على كل شيء الحمدلله تم الطلاق رسمي بيني وبين ميكا البغدادي، للأسف مكنتش أحب تكون دي النهاية، ويعلم ربنا إنني راعيت الله فيها وتمسكت ببيتي أكثر من مرة ولكن الحمدلله على كل شئ وإن شاء الله يكون بينا كل احترام وتقدير عشان سلامة ابني، كل واحد من النهاردة فحاله ربنا يكرمها بالأحسن ويكرمني بالأحسن.

اقرأ أيضًا.. 

حنان يوسف بعد ردود الأفعال الإيجابية على سفاح الجيزة: توقعنا أنه يحصل ضجة لأن المسلسل معمول باحترافية

حنان يوسف عن الدراما المصرية: ناقصها الإنتاج 

من جانبه، قرر مسلم الاعتزال في وقت سابق وكتب عبر خاصية الاستوري على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام عن قرار اعتزاله قائلا: «سامحوني لأول مرة أطلع عن حدودي فعلًا وأقول إن هذا المجال لا يناسبني بشىء، كنت أحلم كثيرا بأن أحقق حلمي، ونجحت في ذلك والعلم عند الله إن كان صح أم غلط.

تصريحات مسلم

وتابع مطرب المهرجانات، عملت كل اللي عليا فعلًا، مخدتش منه غير وجع قلب وانتهاك حقي إذا كان من منتج أو صاحب أو كان حتى حبيب.. مش راجع غير وأنا مقتنع أنه أنا فعلًا حر، وقادر أن نصنع حاجات كتير مش أصنع حاجة عشان خاطر حد وأنا دوري مش موجود أساسًا، أشوفكم على خير".

وتألق مطرب المهرجانات مسلم بأغنية «جوب»، وتقول كلماتها:

كلمات أغنية جوب مسلم
جوب

تنساني يومين وجيلك
أنا جوبك صاحبك وحبيبك
أنا بنطك وتملى في جيبك
وبصهلل المزاج
احكيلى يا صاحبي همومك
تحرقني بعدلك يومك
تلجألي هتحس بكونك وتكون عال العال

مفرحتش غير علي شفايفي
الانبساط على تبغي
أنا إللي ريحتي بتعلي
معايا تحس بتأني
معايا كل شئ مرضي

تابع موقع تحيا مصر علي